ثبت نام

ورود

آموزش جامع تابلوخوانی بورس (از مبتدی تا پیشرفته) | راهنمای جامع تابلوخوانی

آموزش جامع تابلوخوانی بورس (از مبتدی تا پیشرفته) | راهنمای جامع تابلوخوانی
در این بخش (آموزش جامع تابلوخوانی بورس) به مفاهیم و تکنیک های پایه تا پیشرفته تابلوخوانی در بورس خواهید چرداخت. با استاده از اصول و تکنیک های تابلوخوانی که در این بخش یاد خواهید گرفت، می توانید با تحلیل صحیح اطلاعات بازار و صنایع مختلف تصمیمات بهتری در سرمایه‌گذاری های خود بگیرید. در این بخش سعی میکنیم مفاهیم تابلوخوانی در بورس را از سطح مبتدی تا پیشرفته پوشش دهیم.

تابلوخوانی بورس چیست؟

تقریبا میشه گفت هرکسی کلمه بورس رو شنیده باشه حتما در کنارش واژه تابلوخوانی هم به گوشش خورده و یکی از پایه ای ترین و اساسی ترین مفاهیم بورس، تابلوخوانی در بورس است.

در بورس، هر سهم یا نماد یک صفحه برای خود دارد که تمامی اطلاعات مربوط به سهم در آن نمایش داده می شود که به آن تابلوی معاملاتی آن سهم می گوییم.

در تابلوهای معاملاتی بورس، اطلاعات مهمی مانند آخرین قیمت، قیمت پایانی، قیمت های خرید و فروش، حجم و تعداد معاملات، ارزش معاملات، تغییرات قیمتی، بیشترین و کمترین قیمت، سفارش و اردرهای خرید و فروش و درصد خرید و فروش حقوقی و حقیقی های بازار و ... نمایش داده می شود و به مشاهده و تحلیل و بررسی این داده ها تابلوخوانی گفته می شود.

 

تابلوخوانی بورس یعنی تجزیه و تحلیل دیتا و داده های صفحه هر نماد (تابلو سهم) به منظور پیش بینی روند سهم برای خرید و فروش و سرمایه گذاری بهتر در اون نماد

 

هدف اصلی تابلوخوانی در بورس این است که با استفاده از این اطلاعات، سرمایه‌گذاران بتوانند روند بازار را تجزیه و تحلیل کرده و تصمیمات بهتری برای خرید و فروش سهام بگیرند.

تابلوخوانی به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا با تجزیه و تحلیل دقیق این داده‌ها، روند قیمتی سهم‌ را پیش‌بینی کرده و بهترین زمان برای خرید یا فروش را شناسایی کنند. همچنین، با استفاده از این تحلیل‌ها، می‌توانند از رفتارهای غیرعادی بازار آگاه شده و از تصمیمات احساسی و غیرمنطقی اجتناب کنند.

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه