ثبت نام

ورود

سرانه خرید و فروش حقیقی و حقوقی چیست؟

سرانه خرید و فروش حقیقی و حقوقی چیست؟
در این مطلب قصد داریم در مورد مفاهیم سرانه خرید و فروش حقیقی و حقوقی صحبت کنیم و همچنین تاثیر سرانه خرید و فروش بورس بر روند بازاردر ایران و اینکه سرانه خرید و فروش چه چیزی در تابلوی سهم نمایش می دهند.

افرادی که در بازار سرمایه فعالیت دارند تا حالا کلمه سرانه خرید یا سرانه فروش رو زیاد شنیده باشند و با آن آشنا هستند.

سرانه خرید و فروش حقیقی و حقوقی در بازار سرمایه یکی از مهمترین پارامترهای تابلوخوانی سهام می باشد که برای تشخیص ورود یا خروچ پول هوشمند در بورس و همچنین ورود یا خروج پول و جریان های نقدینگی از سرانه خرید و فروش استفاده میکنیم. در این بخش قصد داریم در مورد سرانه خرید و فروش حقیقی و حقوقی و همچنین تاثیر آن در روند سهم صحبت کنیم.

سهامدار حقیقی و حقوقی

سهامداران در بازار سرمایه (بورس) به دو نوع حقیقی و حقوقی تقسیم می شوند.

سهامدار حقیقی : سهامدارانی که با نام حقیقی خود به خرید و فروش سهام در بازار سرمایه (بورس) می پردازند و اقدام به خرید مستقیم سهام یک شرکت می کنند سهامدار حقیقی آن شرکت گفته می شود.

سهامدار حقوقی : شرکت های سرمایه گذازی، شرکت های تولیدی، سازمان ها، سبدگردان ها، کارگزاری ها و مجموعه ها و شرکت های مختلفی که در بازار سرمایه (بورس) فعالیت دارند و در آن سرمایه گذاری می کنند به عنوان سهامداران حقوقی شناخته می شوند. این شرکت ها یا سازمان ها وقتی به خرید و فروش سهام در بازار سرمایه (بورس) می پردازند و اقدام به خرید مستقیم سهام یک شرکت می کنند سهامدار حقوقی آن شرکت نامیده می شوند.

خوب تا اینجا با سهامدار حقیقی و حقوقی آشنا شدیم و در ادامه قصد داریم در مورد سرانه خرید و فروش حقیقی و حقوقی و نحوه محاسبه و عملکرد و تاثیر آنها صحبت کنیم.

مفهوم سرانه خرید چیست؟

به میانگین خرید هر شخص در یک سهم یا نماد معاملاتی در بازار سرمایه (بورس)، سرانه خرید آن سهم گفته می شود. به عبارت دیگر سرانه خرید نشان دهنده این است که به طور متوسط اشخاص هر کدام چه مبلغی از نماد مورد نظر را خریدار کرده اند.

سرانه خرید حقیقی چیست؟

به میانگین خرید هر شخص حقیقی، سرانه خرید حقیقی آن سهم گفته می شود. سرانه خرید حقیقی یعنی به طور متوسط هر شخص حقیقی چه مبلغی از سهم مورد نظر را در آن روز خریداری کرده اند.

سرانه خرید حقیقی از تقسیم کل مبلغ خریداری شده یک سهم توسط اشخاص حقیقی در روز بر تعداد خریداران حقیقی در همان روز بدست می آید.

تعداد خریداران حقیقی سهم / ارزش خرید حقیقی سهم = سرانه خرید حقیقی

سرانه خرید حقوقی چیست؟

به میانگین خرید هر شخص حقوقی ، سرانه خرید حقوقی آن سهم گفته می شود. سرانه خرید حقوقی یعنی به طور متوسط هر شخص حقوقی چه مبلغی از سهم مورد نظر را در آن روز خریداری کرده اند.

سرانه خرید حقوقی از تقسیم کل مبلغ خریداری شده یک سهم توسط اشخاص حقوقی در روز بر تعداد خریداران حقوقی در همان روز بدست می آید.

تعداد خریداران حقوقی سهم / ارزش خرید حقوقی سهم = سرانه خرید حقوقی

مفهوم سرانه فروش چیست؟

به میانگین فروش هر شخص حقیقی یا حقوقی در یک سهم یا نماد معاملاتی در بازار سرمایه (بورس)، سرانه فروش حقیقی یا حقوقی آن سهم گفته می شود. به عبارت دیگر سرانه فروش نشان دهنده این است که به طور متوسط اشخاص حقیقی یا حقوقی هر کدام چه مبلغی از نماد مورد نظر را فروخته اند.

سرانه فروش حقیقی چیست؟

به میانگین فروش هر شخص حقیقی، سرانه فروش حقیقی آن سهم گفته می شود. سرانه فروش حقیقی یعنی به طور متوسط هر شخص حقیقی چه مبلغی از سهم مورد نظر را در آن روز فروخته اند.

سرانه فروش حقیقی از تقسیم کل مبلغ فروخته شده یک سهم توسط اشخاص حقیقی در روز بر تعداد فروشندگان حقیقی در همان روز بدست می آید.

تعداد فروشندگان حقیقی سهم / ارزش فروش حقیقی سهم = سرانه فروش حقیقی

سرانه فروش حقوقی چیست؟

به میانگین فروش هر شخص حقوقی ، سرانه فروش حقوقی آن سهم گفته می شود. سرانه فروش حقوقی یعنی به طور متوسط هر شخص حقوقی چه مبلغی از سهم مورد نظر را در آن روز فروخته اند.

سرانه فروش حقوقی از تقسیم کل مبلغ فروخته شده یک سهم توسط اشخاص حقوقی در روز بر تعداد فروشندگان حقوقی در همان روز بدست می آید.

تعداد فروشندگان حقوقی سهم / ارزش فروش حقوقی سهم = سرانه فروش حقوقی

 

 

 

 

 

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه